agencja nieruchomości koszalin

Którą agencję nieruchomości wybrać.

Coraz częściej sprzedając lub kupując nieruchomości korzystamy z pomocy wyspecjalizowanych agencji pośrednictwa nieruchomości. Zadaniem agencji nieruchomości jest pomoc w zakupie lub sprzedaży nieruchomości coraz częściej agencje te pomagają nam również przy wyborze formy finansowania zakupu nieruchomości. 

Wybór agencji nieruchomości

Wielu z nas zgłasza się do agencji nieruchomości licząc na uzyskanie nie tylko pomocy przy szybkiej sprzedaży nieruchomości ale licząc również na szeroką pomoc w załatwieniu wszystkich formalności. Korzystając z pomocy agencji nieruchomości oczkujemy profesjonalnej pomocy w sprawach, z którymi raczej nie mamy codziennie styczności.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji pośredniczącej w sprzedaży nieruchomości:

  • dla wielu z nas kluczowym elementem jest wysokość marży jaką nalicza agencja. Prowizja agencji naliczana jest procentowo i przeważnie mieści się w przedziale 1-3% wartości nieruchomości. Przy dużych wartościach śmiało można negocjować standardową stawkę marży.
  • sprawdźmy solidność i zaufanie klientów, którzy skorzystali już z usług agencji. Warto poczytać lokalne fora internetowe, popytać wśród znajomych, którzy ostatnio sprzedawali lub kupowali jakaś nieruchomość.
  • sprawdźmy lokalizację agencji, warto odwiedzić ich biuro aby nie korzystać z wirtualnych pośredników. Podczas odwiedzin w biurze zwróćmy uwagę na to czy agencja zajmuje się profesjonalnie pośrednictwem nieruchomości, sprawdźmy czy pracownicy posiadają licencję do obrotu nieruchomościami.
  • sprawdźmy staż agencji na rynku obrotu nieruchomościami. Firmy z wieloletnią tradycja posiadają prawidłowo wypracowane schematy pracy, posiadają duże zaplecze pozwalające szybko wypromować i sprzedać powierzoną nieruchomość. Wiele firm zajmujących się pośrednictwem w sprzedaży nieruchomości działa na rynku już od ponad 20 lat. Świetnym przykładem jest jedna z rodzinnych agencji nieruchomości w Koszalinie Urbanowicz Centrum Nieruchomości. Sprzedając mieszkanie skorzystałem z ich pomocy i życzę wszystkim tak profesjonalnej obsługi.
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilne pracowników agencji jest równie ważne jak ich licencje. Licencja daje nam gwarancję prawidłowej jakości usługi, pracownik posiadający taką licencję będzie profesjonalistą, jednak na wszelki wypadek lepiej aby agencja posiadała ubezpieczenie, które uchroni nas od ewentualnych błędów pracownika.
  • kompleksowa obsługa jest ważnym elementem przy wyborze agencji. Taka agencja zrobi wszystko za nas, począwszy od prezentacji, zdjęć i opisów nieruchomości poprzez przygotowanie dokumentów potrzebnych do umowy sprzedaży nieruchomości, spisanie umowy notarialnej. Ważne aby nasza rola w całym tym procesie była jak najmniejsza, agencja pobiera prowizję i powinna prawidłowo wykonać całość usług.

Warunki umowy z agencją

Każda z agencji nieruchomości posiada gotowe wzory umów dotyczących sprzedaży mieszkania, domu lub ich wynajmu. Pamiętajmy jednak aby nie podpisywać niczego w ciemno, zawsze czytajcie dokumenty, które podpisujecie. W umowie wyszczególnione są m.in. warunki płatności i wysokość marży. Zwróćmy też uwagę czy umowa nie jest na wyłączność. Taka umowa zobowiązuje nas do zapłacenia prowizji za sprzedaż lub najem nieruchomości bez względu na to czy dokonane to zostało poprzez agencję czy udało nam się to zrobić na własną rękę.